dijous, 17 de juliol del 2014

La Comella - Perafita - Monturull - Sant Julià de Lòria

El Perafita des del Monturull
Aprofitant que feia temps que tenia ganes de conèixer el paratge de Prat Primer, i el seu refugi, he fet la primera excursió forteta de l'estiu. L'itinerari el vaig preparar tallant i enganxant diversos tracks Wikiloc passant pels indrets que m'interessaven i em va sortir un recorregut força complet i variat.

La Rosa m'acompanya fins dalt La Comella (1335), una urbanització sobre Andorra la Vella. És un quart de deu i hem quedat a les sis a Sant Julià de Lòria. Gairebé nou horetes de muntanya per endavant!

Fresc i verd inici de la pujada cap a Prat Primer
Per dins de bosc segueixo el camí que puja fort en aquest inici. Poc a poc la conurbació d'Andorra i les antenes del Pic de Carroi van quedant avall. Arribo al refugi de Prat Primer, que em trobo vigilat per un toro que no em fa gaire gràcia. També m'hi trobo una noia que em diu que va cap a la Creu que hi ha prop de la collada de la Caülla. Penso que potser hi passaré després.

Des del refugi de Prat Primer (2235)
Segueixo la pujada cap a la collada de Prat Primer per saltar cap a Claror.

Arribant a la collada de Prat Primer, el refugi va quedant a sota
En arribar a la collada, veig el refugi de Claror i els tres cims previstos per a avui. Inicio el descens i m'aturo a menjar una mica prop d'una de les Basses Roges.

El refugi de Claror, el Perafita, el Monturull i el Pic Negre d'Urgell des de les Basses Roges

Recordo el lloc d'haver-hi passat amb els esquís en la 1a jornada de la volta a Andorra amb esquís que vam fer l'any passat:

Lliscant cap a Claror el 23 de març de 2013
Un cop al fons de la vall, tot i que la vall del Claror porta cap al coll entre el Pedrafita i el Monturull. segueixo cap al refugi de Pedrafita, al nord-est, i d'allà pujo al Port de Pedrafita i al cim.

Al port de Pedrafita
Gran vista des del cim del Pedrafita on m'aturo a dinar mirant cap als Estanys de la Pera.

Al cim del Pedrafita (2753) amb el Monturull darrera i el Cadí al fons
L'aresta rocosa del Pedrafita al Monturull no presenta cap dificultat.

El Cadí des del Pic de Monturull (2757)
Segueixo fins al Pic Negre d'Urgell i d'allà, cap al nord-oest, travesso la gran planúria del Calm de Claror.

Perafita, Pic Negre i Monturull van quedant enrere
Apropant-me al Calm de Claror
La planúria acaba i el descens cap a la vall del Valira es va fent més i més pronunciat. El recorregut passa per la gran creu de la Caülla visible des de molts punts d'Andorra.


La creu, prop de la collada de la Caülla
El pendent es fa més fort i el camí fa freqüents siga-sagues. Sant Julià comença a albirar-se al fons de la vall.

Baixant cap a Sant Julià de Lòria entre la collada de la Caülla i Certés
Arribo a Certers i segueixo varis camins indicats que van tallant les llaçades de la carretera. Passo per l'ermita de Sant Serni de Nagol i arribo finalment a Sant Julià.

Són les sis i cinc. La Rosa ja m'espera amb una cola fresqueta.

La coca-cola, que no falti
Segons el GPS, han estat 8h 44min, 25 km, 2057 m de pujada i 2491 de baixada. Aquí teniu el track:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada