diumenge, 19 de febrer del 2012

Pic de la Serrera (2913)

El Pic de la Serrera s'aixeca per sobre del coll de la Mina
El Pic de la Serrera (2913) és un dels sis cims d'Andorra de més de 2900 m i és tot un clàssic de l'esquí de muntanya en aquesta contrada. La Travessa Ransol - La Serrera - El Serrat és una de les curses d'esquí de muntanya de més tradició (la 34a edició està prevista per l'11 de març de 2012). Recordo haver pujat la Serrera amb esquís fa més de vint anys, en una jornada molt emboirada. Avui, en canvi, amb els companys de la UEU hem gaudit d'un dia força bo, tot i que cap al final de l'itinerari hem tingut algun episodi de boira i hem arribat al cotxe que començava a neviscar.

Sortim a quarts de nou del matí de l'aparcament del Ransol, a 1900 m. Remuntem la vall del riu dels Meners que ens acosta cap al Pic de la Serrera.

El Pic de la Serrera destaca ja a poc de començar, al centre de la imatge
En arribar a una canal, per la qual baixarem després, girem a l'esquerra per seguir la vall i enfilar cap a l'Estany dels Meners de la Coma i posteriorment remuntar el proper coll de la Mina.

Apropant-nos a la canal que baixaríem després
En Marc, la Sílvia i en Jordi, remuntant cap al coll
Per arribar al coll, just on hi ha una cabana, ens cal posar les ganivetes i flanquejar un tram de neu més endurida. Després enfilem cap al cim, fent ziga-zagues sense allunyar-nos gaire de l'aresta.

En Marc i en Jordi dalt del Pic
Al Pic de la Serrera (2913)
Baixada directa per la pala S, amb neu a estones una mica encostrada però que millora a mesura que ens acostem al punt d'altura 2570 m, al vessant de la vall de Sorteny, per on passa el GR i on ens aturarem per posar pells i remuntar cap a la Collada dels Meners.

En Jordi, posant pells per remuntar cap a la Collada
De la Collada descendim cap a la canal i després seguim per la vall que, en la part final, baixem pel vessant dret fins arribar a les traces de pujada, prop ja de l'aparcament de la Coma de Ransol. Arribem al cotxe, on comença a neviscar, a quarts de dues de la tarda. A dinar a casa!

Una bona excursió (1158 m de desnivell i 11 km de recorregut) de la qual us en podeu descarregar el track seguint l'enllaç d'aquí sota:

1. Hola Jordi, sóc el Jaume de la UES i de Sant Quirze, no se si t'en recordes de mi?havíem sortit força en BTT per la serra Galliners i a fer esquí de muntanya. M'ha fet molta il.lusió trobar el teu blog, veig que continues amb la bici i els esquís, jo els esquís els tinc molt abandonats, m'he centrat en l'escalada, però de tan en tan torno a agafar les fustes.
    Espero que et vagi tot molt bé, t'aniré llegint.
    Una abraçada!

1. Jaume! Encantat de saber de tu. Jo sí que tinc l'escalada rovellada! Això sí, vaig acabar la llista dels tresmils (principals). Ja ho veus al bloc.