divendres, 29 de maig del 2009

Excursió a La Torreta de Cadí (2564)

Des de la Torreta de Cadí (2564), La Seu a l'esquerra

La Torreta de Cadí és el primer dels cims "alts" (>2500) d'aquesta Serra venint de l'oest. Evidentment es veu perfectament des de La Seu.

Ja feia temps que volia fer una excursió d'exploració d'aquest sector i avui he pensat que seria un bon dia per anar-hi. He deixat el cotxe una mica més amunt de l'ermita de Sant Salvador (1700), a la qual s'hi arriba per una pista (una mica atrotinada) que surt poc abans d'Adraén. M'ha costat trobar l'ermita, ja que no és pas a peu de pista, però aquí la teniu.

Darrera l'ermita de Sant Salvador (1700) s'hi coneix el Cadí més occidental

De l'ermita he remuntat fins al Pradell. L'exploració m'ha pogut i no he volgut agafar la pista que porta a la Collada del Pelat i d'allà al Pradell, si no que m'he emboscat costa amunt i Déu n'hi do el temps que he perdut. A la baixada certament he agafat la pista (que, a més, em portava directa fins on havia aparcat el cotxe).

Del Pradell he anat al coll de El Goleró on es passa al vessant sud (de la Bacanella). D'allà he seguit el camí que han marcat i que evita seguir la pista que puja cap al Cap de la Fesa.

Per la solana fins el Cap de la Fesa i seguint la carena, amb algun petit desnivell, fins la Torreta. S'hi té una bona visió de la vall del Segre al nord i de les serres de Port del Comte i del Verd al sud. També, evidentment, de la llarga carena del Cadí i del Pedraforca.

Des de la Torreta de Cadí (2564), Arsèguel, Ansovell, el santuari de Boscalt i Cava

Tornada al cotxe, agafant, ara sí, la pista en el tram final.

A la carretera cap a La Seu, prop de El Ges, una visió de la Torreta i de la carena recorreguda a l'excursió.